söndag, september 18, 2005

Fett coolt med engagemang!
Har nu tillbringat helgen med på Ungdomstorget, ett arrangemang av Sveriges Ungdomsråd. Ungefär 100 ungdomsrådare från hela Sverige under en helg i Borlänge. Coolt!

Större än Barsebäck!
Vilken energi det finns bland framtidens politiker, chefer och övriga beslutsfattare. Vilket gäng av slipade och duktiga ungdomar som snart kommer nå alla Sveriges toppar. Det är bara synd att det ska ta sån tid för kommunerna att förstå. Förstå att här har vi stora vinster att kamma hem, genom att engagera och sporra dessa driftiga unga, istället för att motarbeta och vingklippa dem.

Mitt i natten
Säga vad man vill om att "unga nu för tiden inte bryr sig". Men här bryr sig folk! När klockan blev 02 i lördags natt, satt fortfarande ett gäng och snackade om "den bästa tekniken för att få alla besökare delaktiga i ett möte". Tänk om våra chefer, lärare och politiker också tänkte så...

Jag vill jobba!
Nu är i alla fall helgen över, jag är trött och sliten. Men, jag har en oerhörd energi! Fatta vilken energi jag fått att gå tillbaka till jobbet i morgon. Gå tillbaka till mitt kontor. Förstår ni?
(inte jag heller)

Nu gäller det!
Sveriges Ungdomsråd, antagligen en av de organisationer som kommer synas mycket framöver i den politiska debatten. Politiska partier och dess ungdomsförbund i all ära, men med precis ett år till valet, tror jag faktiskt att om det är några som kan höja valdeltagandet, så är det Sveriges ungdomsråd!

/Linus@adarca.se

1 kommentar:

Ola Nilsson sa...

Yay! Looove Sveriges Ungdomsråd! Har träffat ett gäng av dem - både i Borlänge (lite kort dock) och nu i samband med Ungdomstorget Näts framväxt... skitkul typer, assköna och ambitiösa! Jag tror också på dem! De är på G!
Förresten, jag hoppas att de genom sin Nät-satsning också kommer kunna hjälpa mig att få projektet Forge att ta fart runt om i landet i sina lokala områden!